Åh, vad jag e nöjd!

Idag e jag en nöjdare och gladare person än igår! Och nu ska jag såklart berätta varför!
Det hela började tidigt imorse. Det var bara jag och barnen hemma och jag hade gjort iordning frukosten som stod på vasken i köket. Havregrynsgröt och mackor (med gurka vid sidan om). Vi var nere ikällaren för att hämta ballongen när jag kom på att jag hade glömt att hänga upp tvätten - så det gjorde jag medan barnen gick upp. Ebba ropade ner efter en stud
 - maaammma, kommer du nån gång?
-Ja, jag kommer om 2 sekunder (ja, jag vet, jag är som Alfons Åberg..) ! Sen lade jag till :
- du kan få duka fram frukosten om du vill! (yeah, right tänkte jag samtidigt. Det kommer hon definitivt INTE att göra)

Jag tog lite mer än 2 sek på mig och när jag kom upp så fick jag se: Ungen hade dukat fram våra tre gröttallrikar, lagt gurkan på mackorna dukat fram de oxå + mjölk som hon tagit fram från kylen och var i full färd med att hälla upp vatten i glas till oss alla tre!!!!!! Dessutom hade hon tagit fram skedar till gröten OCH rättat till adventsljusstaken!!!
Snacka om att jag fick tårar i ögonen!!! Självklart berättade jag i översvallande ordalag hur glad jag blev och vilken duktig, duktig tjej hon är! Att hon tog egna initiativ med mjölken osv gjorde mig helt svag i knäna!! Min duktiga lilla tjej!

Efter denna fantasitska start åkte jag och Melker ner till min kompis M och hennes "gubbe". Det är ett hem som jag verkligen trivs i och man känner sig alltid så välkommen!! Sen lekte vi med barnen, fikade(så klart!) och hade en supermysig fm! Och jag blev bjuden på lunch, vilket inte var tråkigat alls! En härlig korv stroganoff! Tack för maten!
Den absolut bästa stroganoff jag har smakat!! Sen körde jag och hämtade Ebba på dagis för att sen fortsätta  till banken, lantmännen och affären och båda barnen var änglar!! Fast vi råkade starta inbrottslarmet på lantmännen....men det gjorde inget, och NEJ vi stal inget ; )

Nä, nu ska jag gå och göra lite sista-minuten-julkort som det äkta Pretto jag är!!

Massa kramar!


Vi leker frisör! Såhär fin blir man om Frisör Ebba är igång!

Kommentarer
Postat av: mika

Men hallå! Det är inte konstiga att du "känner" dig välkommen!!!!! Du ÄR alltid SÅ välkommen hit!!!!

Det är roligt att höra i alla fall...



Kram vännen!

2008-12-17 @ 23:03:20
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0