systemfel

Nu börjar snart Melker på dagis och min (kanske) sista mammaledighet har kommit till sitt slut.. Hade det inte varit för att man tyvär är beroende av detta fenomen som kallas pengar (fp dagarna är sluuut) hade jag GÄRNA varit "hemma"  till sommaren, minst!  "Hå hå" tänker säkert en del "här har vi en sån som inte vill jobba!" för det är ju faktiskt inte helt  tillåtet att säga att man faktiskt trivs med att ta hand om sina barn och inte bara träffa dem mella 16,30-19,00.
 Det tycker jag är fruktansvärt!! Tänk på de stackars barnen som nästan känner dagispersonalen bättre än föräldrrna! (OBSERVERA att jag INTE är ute efter att peka finger på någon, för min familj sitter ju i samma rävsax som så många andra!!! Det är systämet som är skrämmande uppbyggt!)Alla är ju såklart olika men jag har faktiskt flertalet gånger fått konstiga blickar när jag berättar att jag trivs alldeles utmärkt med att se mina barn växa upp och vara med på alla små och stora framsteg. Tyvär är jargongen ofta att man inget hellre vill än att lämna ungarna på dagis/mormor/farmor för att man själv är SÅÅ upptagen med att göra karriär. Men JAG tror att det är just en jargong och inget annat. För vem fan vill inte umgås med sina barn?! Inte 24 timmar om dygnet, SJÄLVKLART, men ändå merparten av den vakna tiden!
Fast allting har ju sin förklaring; för det första är alla olika. Jag har alltid sett till att göra saker för mig själv, som Anneli - inte som mamma, fru eller kollega. Det är ju inte alla som tar sig, eller har möjligheten att ta sig den tiden. Men man bör försöka, tycker jag. Fasen vad jag tycker mycket idag! Imorgon ska jag tycka mindre;) Hi hi, som om det skuller gå! Men imorgon är det FEEEEST!!!!!!!! BARNFRI VUXENSPRITFEST!!!!!!! Ibland är det så jäkla kul!

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Jenny Johansson

Barnfri vuxenfest IGEN....tycker du går på såna hela tiden:=) Det är bra att tycka mycket, sluta inte med det. Du har en väldigt bra poäng! Ha en bra helg, Kram Kram

2008-12-13 @ 15:50:03
Postat av: helena påhlsson

Jag gillar med barnfria vuxenfester , de händer dock alldeles för sällan men på lördag är det årlig vuxenjulmiddag .. längtar...

2008-12-16 @ 11:09:11
URL: http://helenaspysselplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0