Canon PowerShot A80

Jag hittade det!!!

Dessa kort som jag precis lade upp är tagna med min första digitalkamera, canon powershot A80. Den tar väldigt bra kort och jag använder den fortfarande som komplement till min Canon 400D (systemkamera).

Jag älskar verkligen att ta kort men tyvär har jag inte så mycket tid till det som jag skulle vilja, men det är klart en fråga om prioritering oxå, naturligtvis! När jag köpte 400an (min första system! Jippie!) gick jag ett par grundkurser för att lära mig mer om inställningarna och lite om komposition, men nu skulle jag verkligen vilja gå en kurs i photoshop! Det är klart att jag kan redigera lite, men det handlar bara om röda ögon, lite om ljus men bara precis basic-kunskaper.. För mig passar det bra att gå på kurs just för att komma hemifrån. Med 2 små barn och ett hus finns det alltid en maskintvätt som "måste" tas eller ett par små (oftast) kladdiga fingrar som henskt gärna vill upptäcka datan! Inte arbetsro  precis.. Men de små huliganerna är ju mina älsklingar så det går inte riktigt att bli arg på dem..! Nog om detta - nu kommer det mer kort. Tagna på mitt favoritsätt; i macro. Jag är nämligen en detaljmänniska. "Det är detaljerna som gör det" hör och läser man ofta och jag håller med!

precis som innan - kommentera gärna!Detta är en helt underbar polkagrisfärgad papegojtulpan som jag hittade i min trädgård (hade glömt var jag planterade löken året innan. här har jag fokuserat på vattendropparna som vilar på bladet..

Kommentarer
Postat av: Caroline Bolgerth

Underbara bilder...den översta var absolut en favorit!! Kram

2008-10-16 @ 10:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0